tisdag 13 september 2011

Från Kiruna till Umeå

Hallå Johan här! Jag slammrar in med en nuläges rapport. Så här är läget..

Just nu ligger Laservågen och förberder sig för kommande spelningar.
Umeå Jazzfestival Fredag den 28/10 kl 00:00.
Tidigt morgonen därpå flyger vi till Vasa för att spela på Vasa folkmusikfestival.

Sen på Söndag har jag ett intressant musikaliskt uppdrag i Umeå som jag måste ta mig tillbaka för att fullfölja. Mer info om det snart...

För tillfället huserar jag i Kiruna och kan då inte spela med de andra i bandet och det är trist det. Men jag har skrivit några nya låtar som vi kanske kan göra något av när vi möts igen.

Kirunas lokala musikaliska husgudar heter Willy clay band de spelar en fin Americana country. Jag håller på att fila på en svensk version av deras låt "A little more" "Just lite mer" kommer den heta och är en hyllning till staden jag bor i fram till och med den sista November. Kan bli en del av Laservågenrepertoaren om gudarna är med oss.

Fred!